Journée de l’ARN / RNA day

23 octobre 2018

(La version française suit)

Dear all,

As last year, we’ll organize an end of the year RNA day at the department on Thursday December 13th, to share the latest research we’ve been working on in the last year. We will have talks in the afternoon, followed by a 5 à 7 where we will have mulled wine in good old European holiday season traditions. Talks will be 17 min (12 min + 5 min discussion). We encourage students and postdocs to submit abstracts for talks, but PIs are also welcome to present. Please send abstracts to D Zenklusen (daniel.r.zenklusen@umontreal.ca) before November 15th.

Looking forward to see you all on December 13th.

Martin Sauvageau, Marlene Oeffinger, Daniel Zenklusen

++++++++++++++++++

Bonjour à tous,

Comme l’année précédente, nous organisons au département une journée de l’ARN de fin d’année pour partager nos plus récentes recherches. Les présentations se dérouleront le Jeudi 13 Décembre dans l’après-midi et seront suivies d’un 5 à 7 lors duquel nous pourrons apprécier du vin chaud comme le veut la vielle tradition Européenne de saison.

Il s’agit ici de présentations de 17 minutes (12 min + 5 min discussion). Nous encourageons les étudiants doctorants et post doctorants à soumettre leurs abstracts. Les présentations des professeurs sont les bienvenues également. Merci d’envoyer vos abstracts à D. Zenklusen avant le 15 Novembre.  (daniel.r.zenklusen@umontreal.ca)

En espérant vous voir nombreux le 13 Décembre.

Martin Sauvageau, Marlene Oeffinger, Daniel Zenklusen